2 Wheels 4 Wings / Appierun

Het forum van 2 Wheels 4 Wings en de Appierun
Het is 24 jul 2014 01:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Het hardloop topic
BerichtGeplaatst: 26 sep 2012 07:37 
a.k.a 3 jaar ervaring

Merk en type motor: Suzuki DL650 V-Strom
Beste allemaal,

Tot mijn schrik zie ik bij deze en gene verkeersregelaar dat de welvaart toeneemt in de vorm van een afdak boven hun grootste goed. Om daar "gezonde" verandering in te brengen (en door enkele toezeggingen van niet nader te noemen personage's) lijkt het mij leuk om hier te starten met een hardloop topic.

Op deze manier kunnen we elkaars vorderingen volgen, en elkaar steunen als het net even minder loopt :dus:
Geef in je eerste post even aan welk doel je hebt om te lopen, dan zet ik dat er ook meteen bij.

Wie lopen er mee: (ik vul dit gande weg aan naar aanleidingvan jullie reacties)

Maarten de Clown, Doel: Cirquitloop zandvoort (10 km-24 maart), Damloop 2013 (16,1 km-september)
Taco, Doel: Damloop 2013 (16,1 km-september)
Wouter W-ECCO, Doel: Damloop 2013 (16,1 km-september)

Handig hulpmiddel:
Tip van Taco

Veel plezier met hardlopen allemaal, op jullie gezondheid!

DROOM NIET VAN EEN MOOI LEVEN,
MAAR LEEF JE MOOISTE DROOM!!!

Laatst bijgewerkt door De Clown op 19 nov 2012 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

Berichttitel: Re: Het hardloop topic
BerichtGeplaatst: 26 sep 2012 16:45 
Animaniac

Merk en type motor: HONDA VARADERO XL1000 2003
de circuitloop moet in maart ook wel haalbaar zijn voor mij

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 sep 2012 21:08 
Animaniac

vandaag mijn aangemeten schoenen voor het eerst gebrobeerd :

Afbeelding

en ook een egronomische draagriem voor het drinken en de dextro

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 okt 2012 08:16 
a.k.a 3 jaar ervaring

Goed bezig!

Heb de eerste kilometers (3) weer gehad, Morgen gaan we beginnen met een lichte interval, En donderdag een kleine duurloop. Maar ik moet ook maar eens kijken naar een andere drinkgordel, een bidon geeft wel veel drinke, maar klotst ook heel erg.

Groetjes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 okt 2012 13:40 
a.k.a 3 jaar ervaring

En vorige week (na toch eerst maar even een weekje rust te hebben gehouden) ben ik op donderdag weer rustig aan begonnen. Helaas helaas, moet ik gaan toegeven dat het maar 3 kilometer was.

En morgen ga ik lekker 6 kilometer lopen. Heerlijk, twee rondjes door het recreatiegebied. Paps fietst hier mee, dus ik heb meteen een gesperkspartner. Wens ik iedereen weer veel sportieve kilometers.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 okt 2012 20:57 
Site Admin

Merk en type motor: Honda CBR929RR CS44
Ook ik ben weer begonnen na 3 weken rust (mijn loopmaatje op vakantie, goed excuus toch?) Gelijk een goede training van 12.7KM in 1 uur 12 minuten). Heb de beentjes wel even gevoeld. Woensdag weer lopen, zien wat me loopmaat (en coach) nu weer voor me in petto heeft.

Op naar de 7 heuvelen loop en.... de Egmond halve marathon.... :knuppel: :knuppel: :knuppel:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 nov 2012 14:22 
a.k.a 3 jaar ervaring

Afgelopen week weer netjes aanhet lopen geweest. En zowaar het ging lekker, op dinsdag na, te koud voor mij. Dan krijg ik ast van de longen, dus donderdag binnen aan het sporten geweest.

Maar, Maar, Maar ik ben aan het kijken voor een loopband, dan kan ik toch lekker hardlopen binnen in de winter. Ik weet dat het niet te vergelijken is met op straat lopen, maar het is beter dan die spieren 3 maanden stil te laten staan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 nov 2012 19:57 
Animaniac

aankomende zondag ga ik mijn debuut maken .
ik ga de 6 km. lopen van de maple cross in hilversum. een zware cross door heuvelig bosgebied

afgelopen zaterdag heb ik het parcours al verkend

Link

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 nov 2012 12:56 
Grote Smurf

Merk en type motor: Honda CBR Fireblade
Hallo allemaal,

Ik doe ook mee. Doel is de dam tot dam loop. In maart loop ik ook de circuitloop in Zandvoort. *o*

Gr Gear-Up a.k.a. Albert

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 nov 2012 21:27 
Animaniac

*o* *o* En de eerste medaile is binnen *o* *o*

Zondag moest het dan gaan gebeuren, een crossloop in mijn eigen achtertuin . vantevoren had ik nog mijn twijfels , Ben ik fit genoeg ? welke afstand ga ik doen ? . ik heb de keuze uit 3,6 of 9 km. 3 vind ik te weinig maar 6 km door het mulle zand had ik nog nooit eerder volbracht. ik besluit een week van te voren het parcours te verkennen. 3 km is geen enkel probleem en met een interval wist ik de 6 km uit te lopen. echter smokkelde ik hierbij wel een aantal van de kuitenbijtende beklimingen.

De keuze viel dus op de 6 km.

Afbeelding

aangezien ik pas om 14.30 hoefde te starten heb ik in de ochtend nog kunnen chillen. Om 13.00 zijn we bij het parcours. we kijken nog even bij de junior klassen en ik controleer voor de laatste maal of al mijn materiaal in orde is.

als ik om me heen kijk begint de twijfel te groeien of ik hier echt wel goed aan doe. overal lopen ervaren en profi lopers rond en ik vrees dat ik echt met lichtjaren achterstand laatste ga worden.

Om 14.10 begin ik aan mijn warm up en bij het inlopen struikel ik al bijna over de eerste boomwortel die ik tegenkom. mmm lekker begin dan weer. gelukkig is de pijnscheut maar van hele korte duur en de rest van de warm up gaat zonder problemen voorbij.

Afbeelding

Om 14.25 loop ik het startvak in , ik wil niet te veel aan de voorzijde staan om niet na de start al aan alle kanten voorbij gelopen te worden. uiteindelijk sta ik in het midden van naar schatting 100 lopers. Ik kijk nog eens goed om me heen en besef nu dat het dan eindelijk gaat gebeuren . Het startschot klinkt en voor me zie ik de lopers in de verte vertrekken. de cadans van de lange sliert lopers is erg gaaf om te zien . het nu nu meteen belangrijk om mijn eigen ritme op te pakken. ik heb normaal een eigen loopsnelheid van 11.5 kmph . in de eerste km loopt men voor mij net effe wat langzamer waardoor ik moeilijk in het ritme kom . Na anderhalve kilometer zie ik mijn ouders,zus,zwager en mijn kleine stoere neef lang het parcours staan. een grote glimlach van mijn kant kan ik niet onderdrukken en ik begin er nu wel in te geloven dat ik het moet kunnen redden.

Afbeelding

Aan het einde van de eerste ronde houd het op met zachtjes regenen en komt het met bakken uit de lucht gevallen . waar ik normaal een pleurishekel aan regen heb vind ik het nu wel prettig. nadeel is wel dat het parcour nog natter werdt dan het al was en dat er nu werkelijk overal modderbakken zijn. tot mijn verbazing wordt ik eigenlijk bijna niet ingehaald .....ik ben dus niet de traagste op het parcours *o* .

Afbeelding

na 5 km gelopen te hebben en 4 loodzware beklimmingen van 15 % begin ik het toch wel echt zwaar te krijgen. gelukkig staat er overal mensen om ons aan te moedigen . nog 2 km en ik denk aan wat een andere hardloper tegen me roept "als je benen niet meer kunnen loop dan met je hart" en gelijk heeft hij , we lopen samen het laatse stuk door de bossen en de zandbakken .

Afbeelding

ik kan in de verte de finishboog al zien staan en ik krijg het kippenvel op mijn armen .... De laatste bocht rechtsaf en op de finish af, Ik zie in de verte claudia al staan en met een paar seconden ben ik er dan eindelijk . ik wil in een reflex claudia een knuffel geven maar bedenk dan dat ik meteen door moet voor de cooling down .

eenmaal terug bij de fam. merk ik pas hoe doorweekt nat ik ben. tijdens de loop was ik zo geconcentreed dat ik er niks van merkte .

Afbeelding

de 6 km heb ik in 39 minuten volbracht en ik ben als 55ste geeindigd .

al met al een mooi resultaat, en een goed alternatief voor de normale zaterdagtraining,

nu nog effe een dagje recovery en dan woensdag weer de loopschoenen aan voor 8,5 km over de weg. immers is de damloop 2013 met "team 2 wheels" nog wel even andere koek

Link

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 nov 2012 21:59 
Site Admin

He Taac,

zie er soepeltjes uit hoor en een zeer nette tijd ook!

:super: :super: :super: :super:

Op naar de 16KM :bonk :bonk

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 nov 2012 07:54 
Grote Smurf

Merk en type motor: Honda CBR Fireblade
Heey Taac,

Topprestatie man!! Gaaf om te zien hoe je het oppakt. RESPECT!!!! :super: :super: :super: :ja :ja

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 nov 2012 13:08 
a.k.a 3 jaar ervaring

Geweldig man !

Onze eerste team 2 wheels loop is in Zandvoort op zeer bekend terein voor je. Ik hoop dat de temperatuur mee werkt dan kan ik vooraf ook nog een beetje op de weg trainen.

En niet te veel doortrainen, 11,5 km/h wordt een straf voor me. Maar de DAmloop doen we allemaal op ons eigen tempo, ander ga je helemaal kapot.
Heel gaaf dat je zo bezig bent.

Zelf ben ik sinds deze week weer binnen aan het sporten, dit dus vanwege de temperatuur. Maar de lopband is gevonden, nu alleen nog met mijn werkgever om de tafel zitten. dan kan hij wat vakantie dagen krijgen, en ik een loopband. De keuze is gevallen op de StrenghtMaster TR3000. daar moet ik toch wel de winter goed op kunnen doortrainen.

Afbeelding

op te klappen, dus niet te veel ruimte in beslag. En we gaan het niet thuis doen... Nee, we verbouwen de zolder van Paps tot sportzaal. :dus: Hometrainer, crosstrainer, loopband, en een of ander elastiek ding (gebruik ik niet, te veel spiermassa moet je alleen maar meeslepen, en dan moet ik weer een nieuw motorpak bestellen bij de stichting... :dus:

Keep up the good work. Ik zie jullie allemaal weer over 1 weekje.

de Clown

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 nov 2012 16:29 
Animaniac

gisteravond nog effe 9.8 km nonstop gelopen in 52 minututen :bonk

en ik heb me ingeschreven voor de wintercup cross op landgoed pijnenburg in de lage vuursche .

een serie van 3 prestatielopen gedurende de wintermaanden door de bossen bij tussen baarn en de lage vuursche

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 nov 2012 10:42 
Site Admin

Goed bezig heren,

wij zijn inmiddels ook ingeschreven voor Zandvoort! Gister een loopje gedaan van 5km op 12,5 km/h. Heerlijk even tot het gaatje... :ja

Tot de 17de!!!!! :sint :sint

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur